Vi finns här för att hjälpa dig med din försäkring och svara på dina frågor. Du kan ringa oss på vårt telefonnummer, chatta eller skicka ett meddelande – du väljer det som passar dig bäst. Här kan du även beställa ett grönt kort om du ska bila utomlands och hitta svar på vanliga frågor.
Kontakta kundservice
Vanliga frågor just nu
Hur kan jag betala min försäkring?
Försäkringen kan betalas hel- eller halvårsvis med faktura eller e-faktura. Ifall du önskar betala månadsvis så görs detta med autogiro. Du kan själv ändra betalningssätt på Mina sidor.
När dras pengarna från mitt konto vid månadsbetalning?
Dragning från ditt konto sker alltid den första vardagen varje månad. När du börjar betala en försäkring med Autogiro delar vi upp din försäkringskostnad på de månader som finns kvar under din försäkringsperiod. Vanligtvis gör vi tolv månadsdragningar under försäkringsperioden och betalningen sker oftast i efterskott.
Telefonnummer
Kundservice
Öppettider
Kundservice öppettider
Måndag-torsdag
08.00-19.00
(Chatten är öppen till 20.00)
Fredag
08.00-17.30
Lördag-söndag
09.00-16.00
Skadeservice öppettider
Måndag-fredag
08.00-16.00
För akuta händelser har vi öppet dygnet runt.
Postadress
Škoda Försäkring
M30
106 80 Stockholm
Bilförsäkring för Škoda
Ditt pris framställs automatiskt. Vi kan kontakta dig för att säkerställa ditt försäkringsskydd. Läs om vår hantering av personuppgifter.